Retsept: meekook kuivatatud ploomide ja banaanidega

9:34 PM Valerie Ohata 0 Comments



Ma kunagi ei mõelnud, et hakkan tegelema küpsetamisega. Aga mitu nädalat tagasi osalesin ühes võistluses, mis oli mõeldud kodukokkadele ja oli vaja teha mingi küpsetis, ja võitsin selle. See andis mulle motivatsiooni proovida veel ja veel. Mu tordipildi nägi sõbranna abikaasa, kes planeeris teha abikaasa sünnipäeval salapidu. Ta palus mind teha temale ja külalistele kooki. Kuna külalisi oli 15+, siis ma kuidagi jõudsin mõtteni teha meekooki, kuna ma kunagi pole seda varem teinud.

Loomulikult ma kartsin, et midagi läheb viltu ja sellepärast otsisin kindla retsepti tagasisidega. Ma olen juba varem teinud selle blogija retsepti järgi Pavlova kooke ja mulle meeldis, et kõik õpetused on koos piltidega, seega otsustasin teha tema retsepti järgi. Ma kahekordistasin kõik koostisosad, kuid tegelikult kreemi jaoks koostisosi ei olnud vaja kahekordistada, kuna kreemi on jäänud veel pool sellest, mis tuli välja peale vahustamist (ma kasutasin 1250 g hapukoort).

Minu kook tuli välja 3.5 kg, maitse oli oivaline, kõik kiitsid heaks! Eriti head on selle sees ploomid ning banaanid. Ma juba plaanin midagi huvitavat teha ja teile näidata Jõuludeks :) Ärge unustage mind jälgida!
Kui te ei plaani teha nii suurt kooki, siis võtke koostisosi 2 korda vähem, kui mul on kirjas.

Kui soovite ka edaspidi jälgida uusi postitusi, siis jälgige mu blogi Facebooki lehe kaudu (pange Like Body temperature lehele) või vajutage "Follow" parempoolses lahtris (jälgimine läbi Gmail).

Facebooki leht: Body temperature
Instagram: Valerie Ohata


Koostisosad:

Põhi:

- 4 muna
- 400 g suhkrut
- 4 supilusikat mett
- 2 teelisukat soodat
- 200 g võid
- 900 g jahu


Kreem:

- 1 kg hapukoort (20%)
- 350 g suhkrut
- 2 teelusikat vanillisuhkrut või vanillipastat
- 250 g kuivatatud ploomi
- 3 banaani


Valmistamine:

Põhi:

1) Pane vesi potis tulele.
2) Pane kuumakindla kaussi munad, suhkur ja mesi.
3) Lisa sooda ja sega korralikult.
4) Kui vesi hakkas keema, siis pane kauss veevannile ja sega pidevalt 7-10 minutit, et munad ei hüübiks. Lisa või ning sega kuni või täielikult sulab.
5) Võta kauss veevannilt ära ning lisa pool jahu (450 g), sega korralikult. Jäta taigen jahtuma.
6) Kui taigen on jahtunud, siis lisa tasapisi ülejäänud jahu ning sega pehme taigen.
7) Jaga taigen 6ks osaks.
8) Soojenda ahi 200 kraadini.
9) Rulli taigen küpsetuspaberi peal, lõika vormiga (mul oli ristkülikuline vorm, 35x24 cm). Ülejäänud taigen pane kokku ja kõige viimasena rulli, küpseta ja tee sellest puru.
10) Torka iga põhi enne küpsetamist kahvliga, et taigen ei mullitaks.
11) Küpseta iga põhi umbes 4 minutit (kui muutub kuldseks, siis on valmis). Põhjad valmivad väga kiiresti, seega hoia kogu aeg pilk peal.
12) Laota üksteise peale ja lase täielikult jahtuda.



Kreem:

1) Vahusta külm hapukoor suhkru- ja vanillisuhkruga. Vahusta mikseriga, kuna sellega läheb aega (ära karda, kui hapukoor alguses tundub väga vedel, see muutub vahuks aga selleks on vaja mikserdada umbes 15 minutit!).
2) Lõika väikesteks tükkideks kuivatatud ploomid ja banaanid.
3) Nüüd paneme kooki kokku: iga põhjale pane ohtralt kreemi, puista ploomide ja banaanidega. Ülevalt ja külgedele pane ka kreemi.
4) Purusta blenderiga jääkidest tehtud põhi.
5) Puista puru tordi peale ning pane ka külgedele.
6) Pane külmkappi ja lase seista üleöö.
7) Kui soovid, siis võib kaunistada ainult värskete marjadega. Kui soovid ka šokolaadiga seda teha, siis tee veevanni: lase vesi potis keema, pane kaussi poti peale, tükelda umbes 240 g tumedat küpsetusšokolaadi, lisa ka 120 g võid ning sulata. Sega korralikult ning pane läbipastva puhta kilekotti, lase see jahtuda natukene, siis lõika külg ära ning kaunista koogi ääred sellega, pane šokolaadi peale marjad, et nad püsiks kohal.



Teie,
V.O.


Originaalne retsept: meekook


Kui kasutate minu retsepte, siis palun ka viidata mu blogile. Minu fotode kasutamine on keelatud, kui pole minuga teisiti kokkulepitud.

You Might Also Like

0 comments: